Thursday, December 15, 2016

Adorable Fireman from department nr. 7

 
Hoi allemaal,
 
6 December was de zoon van één van mijn vriendinnen jarig. Dus deze keer heb ik een jongenskaart voor jullie. Ik heb gekozen voor dit vrolijke brandweermannetje van The Paper Shelter. De mensen die mij kennen weten dat ik niet van standaard dingen houdt. Dus ik probeer altijd iets origineels te maken. Zoals de vorm van de kaart die probeer ik altijd aan te passen aan de afbeelding die ik gebruik. De schild vorm van Dutch Doobadoo is ideaal voor dit brandweermannetje.  Zo'n vorm zegt vaak al genoeg en daardoor heb je bijna geen aankleding nodig voor de kaart en blijft de aandacht liggen bij je kleurwerk.
 
Deze keer heb ik ook weer een kleine uitleg voor jullie.
Hoe kleur ik goud op een hele simpele manier.
 
 
 Stap 1:
Breng een basis aan kleine zwiepjes met Y11(doe dit van beide zijdes maar laat het midden op)
 
Stap 2:
Met Y15 zet je ook kleine zwiepjes over een gedeelte van de basis van Y15(ook dit doe je aan beide zijdes) Daarna zet je kleine zwiepjes met Y11 en neem je een klein stukje van Y15 mee, zodat die begint te blenden. (let op dat je nog steeds het midden open laat.


 
Stap 3:
Nu zet je eerst je eerst weer kleine zwiepjes met YR23, maar je zorgt ervoor dat je maar over een klein gedeelte van Y15 gaat.
Stap 4:
Daarna herhaal je stap 2



Stap 5:
Nu doe je eigenlijk het zelfde als stap 3 maar dan doe je dit YR27.
Stap 6:
Nu herhaal je stap 4. De laatste stap mag je zo vaak herhalen als je wilt ....maar pas bij de laatste keer het midden dicht kleuren. Anders haal je het glim effect weg.
 
 
Om een glimmend effect te krijgen kun je de kleur ook een beetje weg halen met je kleurloze blender.
Dit heb ik gedaan op de brandweerspuit. Doe dit wel voorzichtig anders heb je kans je kleuren verlopen en dat is zonde van je kleurwerk.
 
Wil je nog meer kleur combinaties voor de diverse soorten metaal weten, dan kun je die gratis downloaden  bij het tabblad Copic kleurenboekje.
 

Dan rest nog dat ik jullie de gebruikte Copic kleuren mag vertellen:
Huid: E000 - E00 - E04 - E11 - E21 - R20
Haar: E33 - E35 - E37
Bandweerslang: E42 - E43 - E44 - E47
Laarzen: E33 - E35 - E37 - E84 - E87 - E89
Rood tinten: R24 - R27 - R29 -R59
Goud tinten: Y11 - Y13 - YR23 - YR27
Brons tinten: E33 - E35 - E47 - E08 - R05
Water: B000 - B00 - B01
Achtergrond: E40 - E41 - E42 - W3
 
Ik hoop dat jullie deze post met plezier hebben gelezen.
Tot de volgende keer!
 

1 comment:

martina's kaartjes said...

helemaal mooi gedaan ! super !
grtjs,martina
x