Saturday, February 7, 2015

Jofy meets PPinkydoll

Eind januari heb ik samen met mijn vriendinnen een workshopdag gevolgd Corine, Zij is een kei in de stempeltechnieken en heeft ons die dag weer een paar nieuwe technieken geleerd, dat was echt super om te doen. Ik heb die dag allemaal dingen geleerd die ik nog niet kende. 1 van die technieken wilde ik gecombineerd met Panpastel en Copics.....dus ik moest even buiten de box denken. Ik ben wel benieuwd wat jullie van deze combinatie vinden.
 

Eerste heb ik op fluweelpapier alleen maar twee kleuren panpastel aangebracht en deze meteen gefixeerd met Ghiant Fix Basic. Daarna heb ik met een achtergrond gemaakt de Crackle Backgrond stempel van IndgoBlue. Ik heb een gedeelte van de stempel beïnkt met 2 kleuren Distress inkt. (Milled Lavender en Tumbled Glass). Deze heb ik overgebracht op het fluweelpapier. Daarna heb ik met Archival ink (Corneflower Blue) een patroon aangebracht een Jofy stempel.
 
 
Een bloemgedeelte van de stempel heb ik nog paar keer gestempeld op fluweel papier en in gekleurd met Copics..........dit geeft wel zo'n mooi effect. De bollen en tekst heb ik uitgeknipt en opgeplakt met foam tape ....zo krijg je een beetje diepte in je kaart. 

Ppinkydoll heb ik gekleurd met copics en het truitje is bewerkt met glitters.
 
Welke kleuren heb ik allemaal gebruikt :
Voor de achtergrond Panpastel
954.5 - Pearlescent Violet
955.5 - Pearlescent Blue
 
Voor het afdrukje heb ik de volgende copics gebruikt:
Huid: E000-00-11-04-R20
Haar: BV00-02-04-08
Ogen: B01-04
Rok en kousen: B60-63-66-69
Laarzen: W1-3-5-7
Bloemen: B60-63-66-BV02
 
 
En dan krijg je als resultaat.
Ik ben er zelf erg blij mee, hopelijk de gene die haar van de week krijgt ook.
 
Tot de volgende keer,
 

1 comment:

Stempel er op los by Ilse said...

Erg leuk gedaan Saskia .

http://stempeleroplosbyilse.blogspot.be/

Liefs van Ilse