Sunday, July 17, 2016

Steampunk Girl


Goedendag lieve Colourstock fans,

Wat heb ik toch een fantastische hobby. Vooral het overdragen van mijn kennis vind ik ontzettend gaaf om te doen. Het is gewoon super om iemand vooruit te helpen met haar of zijn kleurvaardigheden. Persoonlijk zou ik echt niet meer zonder Copics Markers en andere kleur mediums kunnen.
Regelmatig koop ik weer iets nieuws maar Copic Markers blijven toch echt mijn favoriet.  
Maar genoeg geklets over wat ik leuk vind :):)

Hoe ga ik aan het werk als ik een afdrukje kleur:
Het eerste waar ik meestal mee begin ben, zijn het gezicht en de haren want dit is bepalend voor hoe ik de rest van het afdrukje kleur. Maar ook omdat ik zelf het haar één van moeilijkste dingen vind om te kleuren. Als ik het haar kleur probeer ik altijd op de "loop" van de haren te letten maar ook op de schaduwval en dat kan het best lastig maken. Plus als het niet lukt dan hoef ik niet meteen het hele plaatje opnieuw te kleuren.


Heel veel mensen zeggen regelmatig: Ja, maar jij hebt zoveel ervaring dat gaat bij jou vanzelf.
Helaas ik moet jullie uit die droom helpen. Bij mij verdwijnt er ook wel eens wat in de papierbak. Ik leg de lat voor mezelf heel erg hoog en ben niet snel tevreden over mijn kleurwerk. Ook ik twijfel wel eens en dan vraag ik mijn vriendinnen of ik moet stoppen met een kleurproject of dat ik door moet gaan.

Voor dit project ben ik echt even bezig geweest voordat ik de juiste kleurcombinatie had gevonden voor het kleuren van leer en om het effect van leer na te botsen. Maar het is me gelukt :) :)

De digi die ik gebruikt heb heet "Steampunk Girl" en is van Sureya. Dit heb ik met mijn printer afgedrukt op Perfect Colouring papier.
De achtergrond heb ik gemaakt met Ara verf op een gelliplate. Het papier dat ik hiervoor gebruikt heb is Schutpapier 225 grams. Voor het bewerken van de verf heb ik diverse stencils van Dutch Doobadoo en een paar foam stempels uit mijn eigen voorraad gebruikt.
De radertjes zijn gedraaid met een wat oudere stans van Joy! 



Maar wat jullie natuurlijk ook willen weten zijn de gebruikt kleuren:

De Ara kleuren:
E250 Cobalt Blue
E268 Cobalt Green
B283 Old Holland Yellow Green

De Copic kleuren:
Haar: E08- E18 - E57 - YR04
Huis: E000 - E00 - E21 - R20
Ogen: YG03 - YG05 - G24

Blouse: E42 - E43 - E44 - E47
Rok en strik: YG95 - YG97 - YG99
Lerenvest, handschoenen en laarzen: E34 - E35 - E49 - E57 - Y26
Pistool: W1 - W3 - W5 -W7 - Y26

Nou dat was die weer voor vandaag.
Hopelijk tot snel.








No comments: