Friday, February 20, 2015

Challeng time at HobbyVison

Het is weer tijd voor de Challenge van Hobbyvision......deze maand moet je een bloemen, parels en charmes gebruiken op je creatie. Dit is mijn eerste bijdrage voor de Challenges van Hobbyvision, ik ben benieuwd wat jullie van deze creatie vinden.



Een paar weken geleden heb ik een paar kartonnen maskers gehad van iemand. Ik wist al meteen wat ik wilde maken, maar ik moest nog even bedenken hoe ik dat ging doen. En dat heeft wat voeten in de aarde gezet, want ik heb het masker 6x opnieuw moeten bewerken voor dat het lukte wat ik wilde. Helaas is het masker niet helemaal glad dus is de structuur van het grover dan ik zou willen, maar ik ben erg tevreden met het eindresultaat.


Wat heb ik gedaan om dit project voor elkaar te krijgen. Ik heb het masker eerst bewerkt witte gesso en daarna heb ik het in 3 kleuren gespoten de airbrusch.
 

Eigenlijk was het de bedoeling dat het alleen masker zo zijn, maar in overleg met Yvonne heb ik toch besloten om het op een canvas te bevestigen. Het canvas heb ik bewerkt met  structuurpasta, gedroogd met een heating tool, daarna heb ik het geverfd met Gesso. Ook dit heb ik gedroogd met een heating tool, zodat ik snel verder kon om het project af te maken.
 
 
 De canvas heb ik bewerkt met 3 kleuren Panpastel en natuurlijk heb ik dit gefixeerd met Ghiant Inktjet Fix. Dit moet je wel in een goed geventileerde ruimte doen, het liefste buiten als het mogelijk is. Alle bloemen, rijnstone, parels en veren heb ik vastgezet naar een lijmpistool. Verschillende bloemen heb ik zelf gemaakt met de bloemen van o.a. Noor-Design. 
 

Verder heb ik de swirl van Dutch Doobadoo gebruikt, die ik op kleur heb gebracht met Distress inkt.
 
Ik heb de volgende kleuren gebruikt op het canvas.
340.3 - Permanent Red Shade
280.5 - Orange
270.5 - Yellow Ochre
 
Voor het masker heb ik de volgende Copic kleuren gebruikt:
R35-59 en Y19
 
Tot de volgende keer,
 
 
 
 
https://www.hobbyvision.nl/detail/933414/martha-stewart-crafter-s-clay-.htm  https://www.hobbyvision.nl/detail/1140770/darwi-klei-extra-light-160gr.htm  https://www.hobbyvision.nl/detail/990785/copic-markers-airbrush-compres.htm  https://www.hobbyvision.nl/n2/19671/62267/PanPastels.htm 
https://www.hobbyvision.nl/n2/18880/51909/Copic-markers.htm  Artemio - Mini lijmpistool  ScrapBerry`s - Adhesive Pearls - Winter Joy 1 Dutch Doobadoo - Laserfiguren A5 - wit - swirls  
 WOC Flowers - Chrysanthemums - Off white  Noor! Design - Roll up roses 1 Noor! Design - Roll up roses 2 Gold & Silver Gemstone Wheel  

2 comments:

leonenkarin.blogspot.com said...

Wauw saskia, ik vind m super! De kleuren springen er echt vanaf en de bloemenpracht is super!

Goetjes, Karin

Juls said...

Wow!! This is amazing !! Xx