Pagina's

vrijdag 8 augustus 2014

Mixed Media Finnabair

 Ik heb het helemaal te pakken. Dat Mixed Media is toch wel heel erg leuk om te doen. Maar ik wilde ook een  mannelijke versie van Mixed Media Finnabair maken. Dus heb ik maar eens een foto gezocht van mijn man en die heb ik gebruikt als basis voor deze creatie.  Ik heb allemaal mannelijke dingen gebruikt om zijn hoofd te bedekken. Dit zijn allemaal dingen die belangerijk voor hem zijn werk, ons huis, zijn hobby's.
 Ik ben begonnen met het aanbrengen van de structuur. Daar heb ik verschillende mallen van o.a. Dutch Doobadoo voor gebruikt. Omdat ik zo'n witte canvas niet echt bij een man vind passen, heb ik het canvas zwart gemaakt met Zwarte Gesso. Toen dat droog was ben ik maar eens begonnen om alles alle dingen vast te plakken met een lijmpistool.  Daarna heb ik alles twee keer zwart gemaakt, waarschijnlijk was 1 keer al voldoende maar ik wilde al het RVS ook goed zwart was. Daarna heb ik de Gesso goed laten drogen. Normaal zou ik alles drogen met het heating tool, maar dat gaat niet omdat RVS warmte geleid en dan zo de lijm weer zacht worden en los laten. En dat was niet echt de bedoeling.
 Daarna ben ik op gevoel de panpastel aan gaan brengen. Voor mijn gevoel heb ik allemaal mannelijk kleuren gebruikt om deze creatie een stoer maar mannelijk uiterlijk te geven. En op het einde heb ik alles natuurlijk gefixeerd met Ghiant Fix Basic.

Eerst ik heb de volgende kleuren aan gebracht: 
 

Daarna heb ik op diverse plekken de zwarte Pearl Medium aan gebracht:

Omdat het gezicht te grijs was heb ik dat afgemat met Bronze en Copper.

Tot de volgende keer,

1 opmerking:

Dina zei

wauw ziet er super uit mooi